09 september 2009

Jästbolaget

090903 kontaktade jag Jästbolaget om återvinningsmöjligheterna av deras förpackningar. Jag hoppas att svaret inte blir att det handlar om en plastförpackning, för då har jag lite mer att redovisa...

Subject: Funderingar kring jästförpackningen

Hej Jästbolaget,

Jag bakar bröd en-två gånger per vecka. Detta innebär att jag införskaffar
och använder ett betydande antal KronJäst-förpackningar varje månad. Ett
nystartat personligt projekt om återvinning och hållbar livsstil har lett
till ett antal funderingar kring förpackningen KronJäst kommer i. Jag
tänker främst på färsk jäst men svar om även torrjästförpackningen skulle
uppskattas.

1) Består förpackningen av plastbelagt, vaxat eller på vilket övrigt sätt
behandlat papper?

2) Oavsett svar på ovanstående fråga, går förpackningen att återvinna? Som
papper eller plast?

3) Varför finns ingen information om återvinning på förpackningen?

Vänligen (och nyfiket!),
Josefine *****************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar