07 november 2009

Genomgång vecka 9


(Skitsnyggt golv i köket, ja.)

Oerhört lite plast denna vecka! Jag vet inte vad som har hänt. Ärligt talat så har jag inte lagat mat på hela veckan, vilket antagligen är en stor bidragande faktor. Del två ligger nog i att jag är oerhört oorganiserad och antagligen har gömt undan plast under sängen i sömnen eller någonting.

Mitt
1) En påse som har innehållit kikärter

Kommer att köpa i annorlunda förpackning hädanefter. Denna köptes för ungefär ett halvår sedan.

Pappas
1) En påse som har innehållit fryst spenat, Findus

Mat till mig, förvisso, men det var inte jag som införskaffade den.

2) En påse sojakorv, ICA (#7)

Det absolut vidrigaste jag ätit. Också till när pappa lagade middag.

3) Två brödpåsar (#4)

4) En påse snabbmakaroner, EuroShopper (#5)

5) Plast från en limpa cigaretter


Där tog det slut. Med andra ord TOTALT sju plastgrejer för både mig och pappa den här veckan. Svaret på att leva plastlöst är alltså att enbart äta knäckebröd... eller är de förpackningarna vaxade förresten? Krävs att undersökas.

Fick svar från Anthon Berg för några dagar sedan och har därmed dragit slutsatsen att jag inte kan köpa deras choklad längre. Åtminstone inte samma produkt (som visas på bild i detta inlägg) som jag köpte förut. Michael sa någonting om att de har choklad i annan förpackning, någonting, någonting. Minnet är kort men dåligt, ungefär. Får fråga på måndag.

Kære Josefine ****lala****.

Vi har modtaget din mail og har undersøgt hos vores leverandør, hvordan det forholder sig med plast og metal i dette produkt.

Vi kan oplyse dig, at det er plast med et forsvindende lille indhold af metal (lakeringen af indlægget). Vores leverandør oplyser at det bør sorteres som plast, hvorfor vi vil anbefale dig dette.

Vi håber at dette besvarer dit spørgsmål.

Med venlig hilsen
Toms Gruppen A/S

Jannie Viholt
Kvalitetsafdelingen






PS. Mamma och pappa... jag vet att ni läser!!! Kommentera också.

PPS. Brödet jag bakar förvarar jag i gamla brödpåsar och stänger dem med sådana där plastfjonkar som följer med. Det fungerar ganska bra ändå, för då behöver jag inte köpa ny plast och brödet håller sig ändå från att bli jättetorrt. Känns dock inte jättebra i och med att lösningen involverar plast över huvud taget. Andra tips?

2 kommentarer:

  1. Efter ca 15minuters letande hittade jag en bild på chokladförpakningen:
    http://..............
    Sedan upptäckte jag att det inte går att klistra in något i kommentarrutan, AAAGGGHHH!!!
    Så jag mailar den istället.

    SvaraRadera
  2. Kakburkar! Du vet såna i plåt.. De borde ju hålla brödet från att bli torrt, eller hur?

    SvaraRadera