30 april 2011

Plastfri och naturlig after sun-kräm

Jag har kommit lite längre än halvvägs in i mitt tre veckor långa, härliga, påsklov. Med vädret som råder här i Skåne har jag märkt att det finns ett behov av en after sun-kräm, speciellt för de som liknar mig och alltid glömmer bort solskyddskräm. Jag använder rent sheasmör, kallpressat och oraffinerat, som luktar härligt nötigt. Smörjer in mig med det direkt när den brännande känslan dyker upp och jag tycker att det gör huden både mjukare och mindre öm.





Om jag ska vara helt ärlig ser det lite grand ut som vaniljkräm, fluffig och god. Smakar inte sådant dock, jag garanterar det. 128 kr betalade jag, hos Morot & Annat.

Förövrigt har Morot & Anant börjat med plastfönster hos sina papperspåsar till lösvikt, det är absolut dags att fixa tunna små tygpåsar till lösviktsvaror.

Det har blivit väldigt korta inlägg på sistone men jag har åtminstone hittat en rutin som jag tror passar. Ett inlägg varje lördag, klockan 15:00. Lite tråkigt förutsägbart kanske men det känns skönt att inte vara stressad. Någon gång i framtiden kommer ett inlägg av nästan episk längd där jag redovisar min och min sambos plastkonsumtion det här året (!). Jag kategoriserar plast i vad som känns som timtal varje vecka och har ännu inte riktigt kommit ifatt. Å andra, lite gladare, sidan har jag hittat ett bättre system för kategorisering som jag kommer att börja använda direkt jag är klar med denna sortering, vilket förhoppningsvis kommer att resultera i lite mindre förseningar.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag läser din blogg sporadiskt, men tycker verkligen att du gör ett superinspirerande jobb! Keep on going!

    Du kanske redan har koll på det här, men EU kommissionen tar just nu emot allmänhetens åsikter gällande förbjud/prishöjning av plastpåsar på en EU-nivå. Här är en länk ifall du vill komma med dina åsikter! :D

    http://ec.europa.eu/yourvoice/ipm/forms/dispatch?form=PLASTICBAGS

    SvaraRadera