12 juli 2010

Redovisning vecka 44

Josefine
En förpackning från en hårborste i trä och naturborst

Väldigt fin studentpresent från mamma, tyvärr skickades den i en förpackning som är av blandat material, plast och papper.

Omslag från en rulle sytråd
Jag fick ett sykit av Henny i studentpresent och öppnade den första rullen på torsdagen, för att laga pappas shorts.

Ett glasspapper
Jag fick glass av Skogsindustrierna på Gotland under Almedalsveckan. Detta för att jag lyssnade på ett föredrag om produktförpackningar. Kommer att analysera detta snart, tror jag. Kan i förväg säga att det märktes sorgligt mycket att föredraget inte var oberoende, utan sponsrades av Skogsindustrierna och Tetra Pak. Hade varit roligt med ett föredrag jag kunnat ta helt på allvar.

Jag tackade i övrigt nej till vatten i tetraförpackning, men jag vet inte vad som hände när de räckte ut glassen... jag tog den... jag åt den... Var inte ens god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar